week 5.

30 juni 2017

Dit is een lekkere lange blog, waarin ik in één dag nog meer heb meegemaakt dan in de gehele week haha, maar goed veel plezier met lezen!!

Ook deze week is er niet veel veranderd met de werk indeling, maandag, woensdag en vrijdag weer in de Gerbera´s gewerkt en dinsdag, donderdag en zaterdag weer de Green tricks geoogst en weer de rozen gepluisd. Een erg normale werkweek dus.

Nu kreeg ik in mijn vorige blogpost de vraag wat een Green trick nu eigenlijk is.

De Dianthus Barbatus ‘’green trick’’ (Nederlandse naam: Duizendschoon) is ongeveer 10 jaar geleden gevonden in het Middellandse- Zeegebied en is een bloem uit het geslacht van de anjers, (Dianthus). Het is/was een veelgebruikte plant in kloosters van de 16e eeuw. De Duizendschoon komt in veel verschillende soorten voor. In het wild komt de Duizendschoon met rood gekleurde bloemetjes voor, maar door veredeling zijn er nu veel andere kleuren zoals: wit, oranje, roze, dieppaars, en zelfs Zwart.

De Duizendschoon die we hier hebben bij Wallner heet de ‘’Green Trick’’, deze heeft helemaal geen bloemen op de kop van de plant. Daardoor wijkt hij sterk af van zijn andere soortgenoten. Hij heeft een fris groene kleur waardoor hij heel goed in een bloemenboeket past om het boeket meer groen te geven. Maar hij is ook heel leuk op zichzelf.

Bij de Green Trick komt het nog wel eens voor dat er rode bloementjes op de kop groeien zoals hij er in het wild uitziet, ik kan je gelukkig zeggen dat de bloementjes echt héérlijk ruiken, zo lekker zoet je zou het bijna op willen eten. Ik heb wel ergens gelezen dat ze eetbaar zijn en zelfs geneeskrachtige werkingen hebben, maar dat weet ik niet meer 100% zeker.

Dit weekend ben ik voor het EERST van de gehele stage echt naar de stad geweest. Stefan (stagebegeleider) zei dat er op het KameliterPlatz plein een groot eetfeest was en dat ik erheen MOEST omdat ik de stad nog helemaal niet had gezien, hij zei dat hij teleurgesteld was dat ik al na vijf weken nog steeds niet naar de stad was geweest (geintje natuurlijk).

Ik was die middag dus daar naartoe gegaan om een kijkje te nemen bij het eten en de rest van de winkels. Op het plein stonden allerlei leuke grote en kleine eetkraampjes waar je één soort eten kon krijgen, dan kon Chinees, Amerikaans, Italiaans, Belgisch zijn, en allerlei andere dingen zoals loempia’s en wafels. Ook waren er allemaal limonade en andere drink kraampjes. Het was heel leuk om er wat te bestellen en het was (gelukkig) ook nog eens heel lekker.

Nadat ik het plein had onderzocht ging in verder op onderzoek uit naar de leuke winkels. Daar kwam ik op een leuke natuur winkel uit. In die winkel kon je allemaal ‘’gezondheid’’ dingen kopen zoals Tarwegras poeder en allemaal andere ‘’Superfoods’’. Ik ben daar een beetje goed losgegaan omdat ik de dag daarvoor mijn salaris van Wallner heb gehad. Dus daar was al een deel van weg toen ik de winkel uitkwam. Daarna ben ik nog naar Douglas gegaan en heb ik daar ook nog wat schoonheids dingen gehaald, want dat ik een beetje mijn verslaving. Daarna wilde ik nog de echt grote winkelstraten van Graz in, maar ik wilde eerst even kijken wat de tijd was op mijn telefoon. Het enige probleem was: Waar is mijn mobiel?? Ik heb voor deze stage twee telefoons, één voor Oostenrijk en één voor Nederland. Ik kon alleen mijn Nederlandse mobiel niet meer vinden. Ik heb op straat mijn gehele tas ondersteboven gegooid maar ik kon hem echt niet vinden.

Ik ben er nog steeds over verbaast dat ik mezelf zo goed rustig kon houden, ik had zelf al het idee om, als ik mijn telefoon niet meer vond, maar een nieuwe te kopen. Een IPhone ofzo. Ik heb mezelf met mijn Oostenrijkse mobiel mezelf vijf keer geprobeerd te bellen maar ik kreeg steeds de voicemail. Toen heb ik mezelf een Whatsapp gestuurd in het half Engels en half Duits. Daarna ben ik maar terug gegaan naar de winkels die ik daarvoor had bezocht. Dus eerst de Douglas en daarna die Natuurwinkel. Ik heb hem Godzijdank weer terug gevonden, ik had hem laten liggen op een bankje in die Natuurwinkel, maar ik heb hem gelukkig weer.

Het is dus gelukkig weer goed afgelopen. Ik wil trouwens helemaal geen IPhone, veel te duur, Samsung is veel beter, Toch??

Zondag heb ik weer eens een wandeling gemaakt langs de rivier van Graz, dat was best wel leuk en rustgevend. Daarna kon week 6 weer beginnen.

P.S.

foto's komen, ik weet hoe het moet, het enige probleem NU is dat de foto's op mijn mobiel staan en de wifi is blijkbaar niet goed genoeg om mij die fotos te sturen.

Als ik thuis ben krijgen jullie ze.

1. Ans:
    30 juni 2017
    Spannend, maar ik ben blij dat je je telefoon weer gevonden hebt. Goed verhaal over de Green Trickde, met de geschiedenis van de bloem, leuk om te lezen.
  2. Eva:
    Leuke blog es!
    Geniet nog even van je stage! Xx