Tweede stageweek.

21 mei 2017

De tweede week van de stage:

Even een snelle waarschuwing: Het is de week voor moederdag, dus dat betekend dat je hele lange dagen maakt, waar je alleen maar hetzelfde doet. Dus dit wordt geen lang verslag. Het wordt alleen maar: Wakker worden, eten, werken, eten, slapen, ect.

Ik ben er ook achtergekomen dat ze hier niet echt Duits praten, maar meer Duits met een Fries accent. Als ze met dat accent tegen mij praten versta ik ze echt niet en misschien komt het doordat mijn Duist minder goed was dan dat ik had gedacht/gehoopt. Maar de nieuwslezers op de radio versta ik prima. Dus ik weet niet of ik tijdens deze stage goed Duits leer, want ik durf/ kan niet goed met de medewerkers communiceren, het enige wat ik ongeveer zeg is: Ja / Nein  ect. allemaal van die gemakkelijke woordjes. Dus we gaan kijken of het gaat lukken dat ik mijn Duist ga verbeteren of niet.

Op maandag heb ik in de mini-gerbera's gewerkt. Ik moest de gerbera's in doosjes ''steken'' zodat je een leuk patroon krijgt, (foto's komen later, beloofd). Dat heb ik dus voor het grootste deel van de dag gedaan, ook moest er van de rest van de gerbera's die overbleven bosjes gemaakt worden van 21 stuks. Dat was zo'n beetje m'n dag.

Op maandag avond is er een werknemer van huis weggegaan (waarschijnlijk dronken) en is die avond niet meer terug gekomen, dus we gaan kijken of hij nog (levend) terugkomt. Hij komt uit Polen en werkt hier pas een paar weken.

Dinsdag heb ik weer moeten/mogen pluizen, dat gebeurt elke dinsdag en donderdag. Dus daar was ik ook tot 16.00 uur mee bezig. Dus is gewoon een gemakkelijke werkje. Gewoon pluizen en lekker naar de radio luisteren.

We hebben nieuws gehad over de verdwenen werknemer, hij is maandag avond in de rivier gevallen dus nu zijn ze zijn lichaam aan het zoeken, hij heeft het helaas niet overleefd. Het is een grote klap in het gezicht voor Wallner.

Woensdag heb ik weer in de mini- Gerbera's gewerkt. Weer hetzelfde als Maandag. dus dat was niets bijzonders.

Donderdag heb ik weer mogen pluizen.

Vrijdag heb ik bij de grote gerbera's mogen werken, omdat het de dag voor Moederdag was, was het een hele lange dag. Ik heb tot ongeveer 18.30 uur gewerkt. Dus dat was een lange dag.

Op Zaterdag heb ik van Stefan Wallner de opdracht/ verantwoordelijkheid gekregen om voor de Green Trick te ''zorgen''. Ik kijk dus om de 2 à 3 dagen of er al bloemen zijn die geoogst moeten worden, of dat ze water nodig hebben. Het is geen business & Management opdracht, maar meer een Horti opdracht. Maar het is wel leuk om te doen en ik krijg inzicht over hoe ik ze het beste kan oogsten en wanneer ik dat het beste kan doen. De tip is om ze zo lang mogelijk te laten staan, zodat de koppen van de planten (nog) groter worden, zodat we er meer geld voor kunnen vragen/ krijgen.

Op Zondag heb ik niets gedaan, een beetje opgeruimd en schoongemaakt.

Dus dat was alweer week 2. Ik heb het gevoel alsof ze 15 keer zo snel gaan, dan als een schoolweek. Dus dat moet ik in de gaten houden.

Auf Wiedersehen.

Esther.

1. Eva:
    22 mei 2017
    Leuk Es! Succes! xx
  2. Linda:
    22 mei 2017
    Zo dan, heftig weekje zeg.... Ik vind het nogal wat. Denk je een beetje om jezelf. Iedereen zal wel erg geschrokken zijn.
    Het klinkt verder wel als een erg drukke week. Ook leuke dingen doen in je vrije tijd he. Je moet ook genieten. Veel plezier en succes.
  3. Ans:
    23 mei 2017
    Leuk te horen dat je goed bezig bent en al verantwoordelijkheid mag dragen voor de oogst. Ga erop uit als je vrije tijd hebt. Auf Wiedersehen !
  4. Christian Bauhaus:
    29 mei 2017
    Hallo Esther,

die Menschen sprechen dort Deutsch mit einem oesterreichischen Akzent...nu verder in het Nederlands. Iedereen verstaat wel Duits...maar de uitspraak is inderdaad (iets) anders...en heeft niks met jouw niveau Duits te maken, dat is goed. Erg wat gebeurd is met die Poolse meneer! Ik hoop dat het nu iets rustiger voor je is en dat je niet alleen werkt!!

Viele Gruesse,
    Christian Bauhaus